Saturday, March 23, 2013

ކިޔަވައިދިނުމުގައި ގެންގުޅޭނެ ފަލްސަފާ


Understanding Pedagogy and Learning Theories (CST413e_D)


ކިޔަވައިދިނުމުގައި ގެންގުޅޭނެ ފަލްސަފާ



ކިޔަވައިދިނުމުގައި ގެންގުޅޭނެ ފަލްސަފާ ކޮންމެ ކަމެއް ކުރުމުގައިވެސް ތަފާތު ހުނަރުތަކަކާއި އުސޫލުތަކެއް ބޭނުން ކުރެވެއެވެ. އެގޮތުން ކިޔަވައިދިނުމުގައިވެސް ތަފާތު ނަޒަރިއްޔާތަކެއް ނުވަތަ ތިއަރީސް ތަކެއް ބޭނުންކުރެވެއެވެ. ކިޔެވުމުގެ މަރުހަލާގައި އުޅެނީ ތަފާތު އުމުރުފުރާތަކުގެ ހުރިހާގޮތަކުންވެސް މުޅިންތަފާތު ކުދިންނެވެ. އެހެންކަމުން ކިޔަވައިދިނުމުގައި ތަފާތުގޮތްތަކެއް ބޭނުންކުރުމަކީ އޭގެ ސަބަބުން ކިޔެވުމަށް ނުހަނު އެދެވޭ އަސަރުތަކެއް ކުރާނެ ކަމެއްކަމީ ޝައްކެތްހުރިކަމެއް ނޫނެވެ. އެގޮތުން ކުދިންނަށް އެއްޗެހި ދަސްވުމުގައި ނުވަތަ ދަސްވަނީ ތަފާތު ގޮތްގޮތުންކަމަށް ބިނާކޮށްވަނީ އެކިބޭބޭފުޅުން އެބޭބޭފުޅުންގެ އަމިއްލަ ތަޖުރިބާގެ މައްޗަށް ބިނާކޮށް ތަފާތު ނަޒަރިއްޔާތުތަކެއް އެކަށައަޅާފައެވެ. އެނަޒަރިއްޔާތު ތަކަކީ މިއަދުގެ ދުނިޔޭގައިވެސް ބޭނުންކުރެވެމުންދާ ނުހަނު ފައިދާހުރި ނަޒައްރިއްޔާތުތަކެކެވެ. އެހެންކަމުން ތިރީގައި މިބަޔާންކޮށްލަނީ މިމާއްދާގައި ކިޔެވި ލާރނިން ތިއަރީ ތަކުގެ މައްޗައްބިނާކޮށް ކިޔަވައިދިނުމުގައި އަޅުގަނޑު ގެންގުޅޭނެ ކިޔވައިދިނުމުގެ ފަލްސަފާއެކެވެ. ފުރަތަމަ ދެ އަހަރުން ދަށުގެ ކުދިންނަމަ އެއްޗެހި ރާވަންދީގެން ނުވަތަ އިމިޓޭޓު ކޮށްގެން ކުދިންނަށް ދަސްކޮށްދިނުމަށް މަސައްކަތްކުރާނީއެވެ. އެއަށްފަހު 2 އަހަރުން 7 އަހަރާއި ދެމެދު ސިމްބަލިކް ފޯރމްއަށް ކުދިން ދަސްކުރުވުމަށް އަހުލުވެރިކުރުވާނީއެވެ. އެއަށްފަހު ކުދިންނަށް އެކުދިންނަށް ކުރެވިފައިވާ ތަޖުރިބާތަކުގެ މަޗައް ބިނާކޮށް އެކަންކަމާއިމެދު ވިސްނަން ކުދިންނަށްނަށް ދަސްކޮށްދޭނީއެވެ. އެހެނީ ކުރިން އެނގިފަހުރި އެއްޗެކަށް މިހާރު އެނގިފަހުރި އެއްޗެއް ގުޅުވައިގެން ނޫނީ އިތުރު އެއްޗެއް އެނގުމަކީ ވަރަށް ދަތިކަމެކެވެ. އެއީ އެމީހަކު އަމިއްލައަށް އެކަމެއް ތަޖުރިބާކޮށްގެން އެމީހަކު އެކަމެއްގައި "އެކްޓިވްލީ އެންގޭޖް" ވެއްޖެނަމަ އެކަމެއް ނުވަތަ އެއެއްޗެއް ދަސްކުރުމަށް ލިބޭ އިތުރު ބާރަކަށް އެކަންވެގެންދާނެކަމީ ޝައްކެތްހުރިކަމެއްނޫނެވެ. ކިޔެވުމަކީ ހަމައެކަނި ފޮތެއްގެ ހުންނައެއްޗެއް ދަސްކޮށްލުމެއްނޫނެވެ. އެއާއި ޚިލާފަށް ކިޔެވުމަކީ އެއާއި މެދު ވިސްނާ ތަފާތުގޮތްގޮތަށް އެބޭނުންކުރަން އެނގުމެވެ. އަބަދުވެސް ވިސްނައިދޭނީ އާއެއްޗެއް އެނގުނީމައި ކުރިން އެނގިފަހުރި އެއްޗެއް ތަފާތުވެދާނެކަމެވެ. މީގެއިތުރުންވެސް ކުދިންނަށް ވިސްނައިދޭނީ އަބަދުވެސް ކޮންމެ މީހަކީވެސް އޭނާއަށްވުރެ ދަންނަ އެނގޭ މޮޅު މީހަކަށް ވެދާނެކަމެވެ. އެހެންކަމުން އަމިއްލައަށް ހިތާހިތާ ވާހަކަދައްކާލުމަކީ ކަމެއް ހައްލުކުރުމަށް ވަރަށް މުހިއްމު އަދި އެހާމެ ބޭނުންތެރިކަމެކަމެވެ. ހަމައެއާއިއެކު ކުދިންނަށް ފިލާވަޅު ދޭނީ ވަކި މިންގަޑެއްގެ ތެރެއިންނެވެ. އެމިންގަނޑަށް ވުރެ މަތިން ނުވަތަ ދަށުން ދިނުމަކީވެސް އޭގެ ސަބަބުން ކުއްޖާގެ އުގެނުމަށް ދަތިވެގެންދާނެ ކަމެކެވެ. މީގެ އިތުރުންވެސް އަނެކާއަށް އެއްޗެއް ބުނެދީ ދަސްކޮށްދޭއިރު އެކުއްޖަކަށް އަމިއްލައަށް އެކަމެއް ކުރެވޭ ހިސާބަށް ދިޔުމުން އެކަމެއް ބުނެދިނުމަށް އެހީތެރިކަން ނުދޭނީއެވެ. އަދި ކަންކަންކުރުމުގައި އެންމީހުނާއިއެކު ކުދިން ބައިވެރިކުރާނީއެވެ. އެއްވެސް ކަހަލަ ފޫހިކަމެއް އިޙްސާސް ވިޔަ ނުދީއެވެ. ހަމައެއާއި އެކު ކަންކަން ހަވާލުކުރާނީ ބައިބަރު ޓާސްކް ތަކަކަށް ބަހާލައިގެންނެވެ. އެއީ އޭގެ ސަބަބުން ކުދިންނަށް ފަސޭހައިން ދަސްވުމަށް މަގުފަހި ވާނެ ކަމެކެވެ. ކުދިންނަށް ހަމައެކަނި ވަރަށް ފަސޭހަ ފަސޭހައިން ކޮށްލެވޭ ކަންކަން ހަވާލުކުރުމުގެ ބަދަލުގައި އުދަނގުލުން ކުރެވޭ ކަންކަންވެސް ހަވާލުކުރަންވާނެއެވެ. ހަމައެންމެ ބޮޑެތިމީހުން ކުރާކަހަލަ ކަންކަންވެސް ބައެއްފަހަރު ހަވާލުކުރަންވާނެއެވެ. މީގެއިތުރުންވެސް ކުދިން ދަސްކުރުމަށް ޝައުޤުވެރިކުރުވަންވާނެއެވެ. އަދި ހަމައެއާއިއެކު ކުދިން އަމިއްލައަށް ޝައުޤުވެރިވުންވެސް ވަރަށް މުހިއްމެވެ. އެހެނީ މީހެއްގެ އެއީގައި ދަސްކުރަން މަސައްކަތްކުރުމަކީވެސް އޭގެ ސަބަބުން ދަސްވުމަށް އެޅޭނެ ބާރަކަށް ވެގެންދާނެއެވެ. ހަމައެހެންމެ އަމިއްލައަށް ދަސްކުރަން މަސައްކަތްކުރުވުންވެސް ނުހަނު އެދެވިގެންވެއެވެ. އެހެނީ އަމިއްލައަށް އެމީހަކު އެމީހަކާއި މެދު ދެކޭދެކުން ނުވަތަ ފީލްވާ ފީލްވުން ނުވަތަ ޤަބޫލުކުރާ ޤަބޫލުކުރުމަކީ އެކަމެއް ދަސްކުރުމަށް ކޮށާލެވިފައިވާ މަގުތަކެކެވެ. އެހެންކަމުން އަޅުގަނޑުގެ އުގަންނައިދިނުމުގެ ފަލްސަފާގައި މުދައްރިސުނތިބެންވާނީ ކްލާސްރޫމުގައި ކިޔެވުމަށް އައިސްތިބޭ ދަރިވަރުންނަށް އެހީތެރިވެދޭ ފެސިލިޓޭޓަރ އެއްގެ ގޮތުގައެވެ. ކުދިންނަށް އަބަދުވެސް އެކަމެއްވާނެ ކަމަށް އަންގައިދީ ހިތްވަރުދޭ މީހެއްގެ ގޮތުގައެވެ.

No comments:

Post a Comment